Met logo rapper Drake op de borst treft Barcelona rivaal Real in El Clásico
Toen FC Barcelona in maart bekendmaakte dat Spotify de komende vier jaar de nieuwe shirtsponsor zou worden, werd ook vermeld dat beide partijen meerdere keren per seizoen de handen ineen zouden slaan voor andere activiteiten.
Zo werd het stadion omgedoopt tot Spotify Camp Nou en werden er samenwerkingen met artiesten aangekondigd. Komende zondag wordt dat voor het eerst gedaan bij de topper tegen Real Madrid. Dan spelen de Catalanen met het logo van rapper Drake op de borst.
Silhouet van een uil
Het silhouet van een uil, dat staat voor Drake's eigen kledingmerk October's Very Own (OVO), zal dan het logo van de Zweedse streamingsdienst eenmalig vervangen.
Voor de Canadese rapper, die onlangs als eerste artiest ooit de grens van 50 miljard streams doorbrak op het streamingsplatform, is het niet de eerste keer dat hij de samenwerking aangaat met een sportteam. Zo heeft NBA-team Toronto Raptors, waar Drake ambassadeur van is, ook een OVO-kledinglijn.
Drake zal niet de laatste artiest zijn die een samenwerkingsverband aangaat met Barcelona. Wie er naast de rapper nog meer een keer een plekje op het shirt gaan krijgen dit seizoen is nog niet bekend.