NOS Voetbal

PSV zet ambities kracht bij met sponsordeal van tientallen miljoenen euro's

PSV heeft op financieel gebied een slag geslagen om toekomstbestendig te blijven. De club uit Eindhoven bereikte een nieuw akkoord met hoofdsponsor Brainport dat de komende jaren tientallen miljoenen euro's oplevert.

Cody Gakpo, de reservecaptain van PSV

Brainport is de verzamelnaam van de vijf regionale partners waarmee PSV sinds 2019 een samenwerking is aangegaan: elektronicaconcern en huissponsor Philips, chipmachinefabrikant ASML, metaalconcern VDL, supermarktketen Jumbo en High Tech Campus Eindhoven.

In 2020 kwam daar de eigenaar van biermerk Bavaria bij. In de nieuwe deal voegt een andere partij zich bij het Brainport-consortium: schoonmaakbedrijf CSU.

De overeenkomst, waarbij de contracten variërend van drie tot en met vijf jaar werden verlengd, zorgt ervoor dat PSV tot en met 2027 van een structurele inkomstenstroom is voorzien. Het oude contract met de partners liep na dit voetbalseizoen af.

Ambities: grotere geldstroom naar PSV Vrouwen

De sponsorovereenkomst kan PSV op nationaal niveau goed gebruiken in de concurrentiestrijd met Ajax en om de ambities te verwezenlijken om structureel bij de beste 32 clubs van Europa te horen.

Het nieuwe akkoord is ook goed nieuws voor de vrouwentak van PSV, die een grotere geldstroom naar zich toe ziet komen. Ze willen Europees gezien binnen twee jaar bij de beste zestien clubs horen. De vrouwen van PSV namen deel aan de twee recentste edities van de Champions League.

In maart 2019 gaf algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV tekst en uitleg over de sponsoring van PSV:

Gerbrands: 'Uniek partnership is wereldwijde primeur'

Deel artikel:

Advertentie via Ster.nl